top of page
חיפוש
  • Yuval Levitan

פיזיותרפיה לפרקינסון - תרגילים עם פיטבול למניעת כאבי גב

לתרגילים עם כדור פיטבול יתרונות רבים בתרגול עם חולי פרקינסון. מצד אחד, הכדור מפחית ממשקל הגוף, ומצד שני, בשל חוסר היציבות של הכדור, התרגול כל הזמן דורש מהמטופלים לגייס את שרירי הליבה שלהם, לחזק אותם ולשפר את שיווי המשקל. צורתו העגולה של הכדור תורמת לפיזור משקל הגוף באופן שווה יותר שאינו מעמיס על המפרקים ומפחית כאבים מהגב התחתון. בעת שהכדור לוקח ממשקל הגוף המטופל יכול להניע את מפרקיו בטווחי תנועה גדולים, תוך מתיחה בזוויות שהגוף אינו רגיל להן בדרך כלל.

אני מדגים כאן שני תרגילים בשכיבה על הבטן על הכדור שיכולים לעזור בחיזוק שרירי הגב ומניעת כאבי גב אצל חולי פרקינסון. התרגילים בשכיבה על הבטן מקנים גמישות לעמוד השדרה המותני ומפעילים בצורה יעילה ומאוזנת את השרירים האחוריים. אני תמיד משלב תרגילי חיזוק עם תרגילי מתיחות בטיפולים שלי כדי להקנות למטופל אימון מהנה ללא כאבים. אני ממליץ לחולי פרקינסון עם בעיות שיווי משקל שמעוניינים לתרגל עם כדור להתחיל תמיד בתרגול מפוקח של הפיזיותרפיסט. הפיזיותרפיסט משרה ביטחון ומסייע למטופל להתרגל לתחושת חוסר היציבות של הכדור, מכוון את ביצוע התנועות בצורה הנכונה עם נשימה מתוזמנת ומתאים את העבודה על הכדור לרמת המטופל.

התרגילים המתוארים:

1. תרגיל לחיזוק הגב: המטופל שוכב על הכדור על הבטן, אצבעות וכריות הרגליים על הרצפה בפיסוק קל, כאשר במידה ומרגיש חוסר יציבות רב ניתן להוריד את הברכיים לרצפה. גב עגול, הידיים לצידי הגוף על הירכיים החיצוניות או מאחורי הראש לרמת קושי גבוהה יותר, ושומר על מבט למטה. המטופל אוסף את שרירי הליבה, מגייס את שרירי הישבן לתמוך בגב התחתון, ומרים בשאיפה את החזה כלפי מעלה למצב של גב ישר בהמשך לרגליים, עד להקשתה נעימה של הגב. חשוב לנוע בטווח תנועה שנעים למטופל ואינו כואב. ממתינים שנייה או שתיים וחוזרים לאט בנשיפה למצב המוצא כאשר הראש והכתפיים למטה. הפיזיותרפיסט יעניק את התמיכות הרצויות לגוף המטופל ויתאים את מספר הסטים והחזרות לרמתו.

2. תרגיל להרפיה של הגב: המטופל שוכב על הבטן על הכדור בגב עגול, אצבעות הרגליים על הרצפה בפיסוק קל, ומשחרר את כל הגוף מטה להרפיה ומתיחה נעימה של הגב. המטופל משחרר את הראש מטה ומניח לו ליפול בכבדות, והפיזיותרפיסט יכול לסייע לו להניח את כפות הידיים מטה על הרצפה, ובמידה ומסוגל גם את האמות והמרפקים. המטופל נשאר בתנוחה כ-60-30 שניות ונהנה מהתחושה הנעימה של התארכות הגב התחתון. לאחר מכן יסייע הפיזיותרפיסט למטופל להעביר בהדרגה את המשקל לאחור, להניח ברכיים על הרצפה ולעלות לאט מעלה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פיזיותרפיה לפרקינסון - אימון איגרוף לשיפור ביכולת התנועה ותפקודי יומיום

אימון עם שק איגרוף הוא אימון עצים, אשר אינו דומה לאימונים אחרים ולא מתאים לכל חולי הפרקינסון, אך לאילו שכן הוא יכול להיות מצוין ולתרום לשיפור ביכולת התנועה ותפקודי היומיום. האימון דינמי ביותר ומעודד א

פיזיותרפיה לפרקינסון - אימון איגרוף לשיפור ביכולת התנועה ותפקודי יומיום

אימון עם שק איגרוף הוא אימון עצים, אשר אינו דומה לאימונים אחרים ולא מתאים לכל חולי הפרקינסון, אך לאילו שכן הוא יכול להיות מצוין ולתרום לשיפור ביכולת התנועה ותפקודי היומיום. האימון דינמי ביותר ומעודד א

bottom of page