top of page
חיפוש
  • Yuval Levitan

פיזיותרפיה לפרקינסון - אימון איגרוף לשיפור ביכולת התנועה ותפקודי יומיום

אימון עם שק איגרוף הוא אימון עצים, אשר אינו דומה לאימונים אחרים ולא מתאים לכל חולי הפרקינסון, אך לאילו שכן הוא יכול להיות מצוין ולתרום לשיפור ביכולת התנועה ותפקודי היומיום. האימון דינמי ביותר ומעודד את הנעת הגוף במהירות גבוהה יותר מהמהירות שרבים מחולי פרקינסון רגילים אליה ביומיום. באימון מופעלים מספר רב של שרירים, כאשר הפעלה משולבת של שרירי הרגליים והידיים גורמת, מצד אחד, להעלאה גבוהה יותר של הדופק לעומת הפעלה של הרגליים או הידיים בנפרד, ומצד שני, להעלאת הקושי בביצוע האימון. מתן אגרופים ובעיטות בקצב מהיר לכיוונים שונים דורש תנועות ידיים ורגליים זריזות ומערב הרבה את השרירים המייצבים בשל התאמות יציבתיות של כל הגוף. האימון מעודד תנועות רוטציה של הגו וגמישות של עמוד השדרה, תורם למראה הכללי ושיפור היציבה באמצעות חיזוק שרירי הירכיים, הכתפיים והזרועות.

אימון איגרוף יכול להוביל לשיפור שיווי המשקל אצל חולי פרקינסון, כאשר השרירים עובדים פעם כמייצבים ופעם כמניעים, לדוגמה בהרמת רגל באוויר ובעיטה. הפעלה לסירוגין של הגפיים העליונות והתחתונות בתרגול מצוינת גם לשיפור התיאום בין השרירים השונים והקואורדינציה, שיפור הזריזות והפחתת האיטיות בתנועה (ברדיקינזיה). מטופליי מספרים לי שהאימון גורם להם להרגשה נהדרת, ושיפור ביכולת התנועתית ביומיום אחרי האימון. מבחינה פיזיולוגית, עליית הדופק והאינטנסיביות הגבוהה באימון איגרוף תורמות להפרשה של אנדורפינים, חומרים כימיים המצויים באופן טבעי במוח ומסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח. שחרור האנדורפינים תורם גם לעלייה במוטיבציה לגבי פעילות גופנית בכלל. אני ממליץ לחולי פרקינסון שמעוניינים להתחיל באימוני איגרוף כחלק מתוכנית התרגול שלהם לקבל ייעוץ על בניית תוכנית מותאמת למצבם.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פיזיותרפיה לפרקינסון - אימון איגרוף לשיפור ביכולת התנועה ותפקודי יומיום

אימון עם שק איגרוף הוא אימון עצים, אשר אינו דומה לאימונים אחרים ולא מתאים לכל חולי הפרקינסון, אך לאילו שכן הוא יכול להיות מצוין ולתרום לשיפור ביכולת התנועה ותפקודי היומיום. האימון דינמי ביותר ומעודד א

bottom of page